Stijlvol communicerenalt

Communiceren in de taal van de ander

Herken je dit?

Je hebt uitgebreid uitgelegd wat de bedoeling is, maar toch stelt 1 speler allerlei vragen...

Je geeft met alle goede bedoelingen tips en adviezen, maar de ander raakt geïrriteerd en wordt boos op jou..

Je hebt een afwijkende mening, maar zodra je daar iets over wilt zeggen word je door een ander in de rede gevallen...

Je weet allang wat de bedoeling is, maar je trainer blijft maar uitleggen... 

Bovenstaande situaties komen in alle teams en organisaties voor en komen in 90 % van de gevallen voort uit verschillen in communicatiestijlen. Dat kan onnodig aanleiding geven tot irritaties, conflicten, onderhuidse spanningen…en dat terwijl we allemaal maar 1 ding willen en dat is beter presteren met meer plezier!!!!

In de training leer je:

-        welke stijl je zelf het meest hanteert (je voorkeurs-profiel)

-        de stijl van een ander herkennen

-        hoe je het beste met de verschillende stijlen kunt communiceren

-        wat de impact is als je NIET in de juiste stijl communiceert

 We gaan in op aspecten als:

-        Hoe kun je iemand het beste iets uitleggen?

-        Hoe kun je iemand het beste om medewerking vragen?

-        Hoe kun je iemand het beste positieve en negatieve feedback geven?

-        Hoe kun je het beste omgaan met veranderende omstandigheden?

-        Hoe kun je gebruik maken van elkaars sterke kanten?

 Door de 4 verschillende communicatiestijlen op een juiste wijze toe te passen, wordt communicatie een bron van kracht in plaats van een bron van problemen.

 Zie voor meer informatie op deze website: Communicatiestijlen

 Standaardmodule:

Tijdsduur:             twee dagdelen (eventueel verdieping mogelijk)

Deelnemers:         minimaal 8, maximaal 20

Kosten:                 € 1.750 per team

Inclusief:               persoonlijk profiel, cursusmateriaal, trainers

Exclusief:              BTW, arrangementskosten (locatie, verzorging)